De CLB medewerkers blijven bereikbaar.
– We zetten maximaal in op telewerken. Alle collega’s zijn bereikbaar via email en werkgsm. Zij zijn ook allemaal vertrouwd met de videochat van Microsoft teams.
– Wie ziek is, inclusief hoesten of keelpijn, wordt gevraagd thuis te blijven. Indien gewoon verkouden zullen die collega’s wel telewerken.
– We hebben voor elke dag een weliswaar beperkte permanentie voorzien in beide vestigingen.
– Ouders en leerlingen die reeds een afspraak hadden tijdens de komende weken worden gecontacteerd. We bekijken dan met hen de urgentie, de mogelijkheid om het gesprek via telefoon, chat of Skype te doen. _ Enkel wanneer dit niet kan én het gesprek ook niet kan worden uitgesteld, omwille van bij voorbeeld verontrusting, dan zullen we nog gesprekken laten doorgaan in het centrum. We houden ons dan wel aan de richtlijnen: we begroeten iedereen met de glimlach maar niemand met een handdruk, trachten gesprekken kort te houden, met weinig mensen in dezelfde ruimte.
– Overleg met andere hulpverleners wordt maximaal opgevangen met Skype.
Waar de overheid nog steeds communiceert dat de kleuterconsulten wél kunnen doorgaan wanneer ze gepland werden op het centrum, hebben wij voor ons centrum vanochtend beslist dat niet te doen. Alle ouders worden gecontacteerd via email of smartschool.
Inmiddels is dit ook het standpunt van POC.
De bereikbaarheid van CLBch@t zal de komende weken uitgebreid worden.
En morgen bekijk ik samen met enkele jonge krachten of en hoe we versneld kunnen inzetten op nog andere online hulpverlening.
De afspraken zijn ook aan de vakbonden bezorgd, net zoals we gisteren afspraken.
Wat betreft de collega directeurs zijn de CLB medewerkers de komende weken het makkelijkst bereikbaar via email of gsm.
